Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Sveriges mest överskattade landslag

Av TriMaster - 22 augusti 2008 01:10

Om man tänker hur många spaltkilometer som skrivs om fotbollslandslaget, om 3- 4 - 3 som floppade, men det gjorde väl alla spelsystem de senaste åren och försvaret var riktigt bra när Patrik Andersson & Co kämpade i mitten, de senaste åren blev försvaret så ihålig som en schweizerost så att t.ex. Tyskland behövde totalt 20 min för att göra 5 mål vid de senaste 2 möten. I världsranking ligger man på en hedersam 26:e plats efter länder som Elfenbenkusten eller Ghana, som man garanterad i ölmagesoffan "lätt slår med 3-0". Nej, man är inte bättre! Enda världsspelaren man har är tyvärr ofta skadad vid de större tuneringer, dessutom får han inte de bollar att jobba med som i sitt hemmaklubb i Italien.  Resten är bara en sagolik skrivkonst av en stor skara journalister som lyckas att skriva upp vilken försvararen som helst till nästan CL-klass. Ibland är det pinsamt att se och jag har nästan slutat att överhuvudtaget följa svensk elitfotboll. Hur kan man f-n skriva så om man är genuint sportintresserad och har en knutte patriotism kvar. Ganska enkelt, bluff avslöjas förre eller senare, och jag gillar inte att blir förd bakom ljuset. Hemma skrivs det att man minsann har en chans att slå Ryssland, sen blir man utskåpat och efteråt förklara samma skara att man ju nästan spelade oavgjort mot europamästarna. Om ett lag går in i 95 % av alla matcher att INTE FÖRLORA så är det ingen tävlingsinstinkt, inget jag tycker är eftersträvansvärd, det är bara tråkigt. Må vara att det är fel tränare, men han kommer att sitta kvar ett bra tag till: han har ju inte förlorad så ofta. Sorry, men, är det inte huvudmålet att vinner? Jag har lovad mig att nästa gång det är landslagsmatch ska jag vid avspark gå ut och springa. Jag slår vad om att så lungt jag än springer kommer jag springer längre än de 2 spelare som sprungit minst under matchen (målvakten borträknat så klart). Värt att fundera över om inte där en del av problemet ligger?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TriMaster - 24 augusti 2010 20:13

Snittpuls de senaste 11 timmar: 62 .... och då var dagen rätt hektiskt. Nej, nej, nej, mitt jobb är inte alls för lugnt just nu ... tvärtom det händer massor med spännande saker ... kan det vara så att man mot slutet av säsongen börjar att komma i fo...

Av TriMaster - 18 augusti 2010 22:08

att "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." Är inte det just vad många förvänta sig när de träna. Springa om och om "sin runda" och hoppas att de ska blir en bättre löpare. Inom Golf gör man ju inte så,...

Av TriMaster - 17 augusti 2010 21:50

"Om man ska blir riktigt bra på något, måste man vara besatt".   Vad händer om man är åtminstone hängiven? ...

Av TriMaster - 15 augusti 2010 13:44

Igår var det midnattslopp i Stockholm. 21000 löpare, joggare, gångare, spexare. I början var det tänkt att slå min tid från i fjol då man kunde lägga upp en annan taktik, se till att placera sig bra i startgruppen, kommer med så klart i 1b eller 1c. ...

Av TriMaster - 3 augusti 2010 14:23

Ok, ok, det var mycket tyst ett tag. Ett långt tag. Det var många orsaker till det men tar för lång tid att förklara. Jag har i alla fall bestämd mig att fortsätta att skriva här. Kanske lite mer regelbundet, lite mer fokuserad. Det har snart gått tr...

Ovido - Quiz & Flashcards