Alla inlägg under juni 2009

Av TriMaster - 3 juni 2009 23:35

Alltså, jag menar regisören Stefan Larsson. Ju han, som sätter upp "Scener ur ett äktenskap" på dramaten. Stefan du är min hjälte!

Inte bara för att du valde Jonas Karlsson som passar helt perfekt för det vad jag såg hittills. Men Livia Millhagen och speciellt Kristina Törnqvist, då är jag helt såld. I have to see it!
Men jag tycker det är otroligt strongt gjort att ni släpper 400 delvis mycket egendomliga personer, såkallade publik till en repetition. Det var mycket intressant att se hur ni jobbar teater. Jag blev mycket imponerad. Jag undrar hur jag skulle göra när lika många skulle komma till mitt jobb och skulle glo och jag skulle försöka jobba som vanligt. Verkligen en fasansfull tanke.

Att "publiken" sen började resencera innan de har sett hela pjäsen, "ni borde göra si eller så"(vet nu vad ni talar om) "jag är lärare, i min klass minsann finns bara 5 barn med hemmafruar" (är det relevant) etc etc, ... man tappar hakan. Men folk gör ju som bekant många saker innan de har tänkt klart.

Jag hoppas verkligen att ni inte tog något större intryck av det. Jag är helt övertygad om att den pjäsen kommer att spelas för fullt hus hela tiden. Jag är helt säkert! Jag såg ju bara början, men den var redan WOW!

Stefan, Livia, Kristina, Jonas och alla andra bakom scenen, go for it!Det här blir fantastiskt!

Av TriMaster - 3 juni 2009 17:35



Idag gick jag i stan och såg en kille som såg väldigt likt ut med vinnaren av Stockholm Marathon 2009. Samma ansiktsdrag, samma bestämda blick, samma ganska smala kropp. Nej, jag har ingen aning om han kom från Kenya, Etiopien eller Eritrea. Kip, jag kallar honom så, hade kavaj på sig. Stopp! Något vara fel med honom. Han gick med kryckor. Det fattades något: Ett ben. Ena kavajbyxbenet fladdrade deprimerande och provocerande i vinden.

Nej, han var inte vinnaren av Stockholm Marathon 2009. Av hans färdighet med kryckorna att döma hände hans öde ett bra tag sedan. Kanske en mina, en bomb, ett infekterad sår, en olycka? Jag kommer aldrig att veta. Men jag är tyvärr ganska säkert på att han aldrig kommer att vinna Stockholm Marathon. Det är verkligen ett ganska underordnad problem att fundera om man kommer att klara en viss tid nästa tävling. Nej, det är en lycka att man har en möjlighet att förbättra sin tid. Vilken lycka! Att vara hel och frisk. Jag ska springa ett extra varv för Kip ikväll.

Presentation

Omröstning

Vem är du?
 Kvinna, första besök
 Kvinna, återkommande besök
 Man, första besök
 Man, återkommande besök

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards