Direktlänk till inlägg 19 augusti 2008

Helige Stefan förlösa oss!

Av TriMaster - 19 augusti 2008 12:55

 http://www.scholm.com/foto2.asp?Nr=114


Efter bara 3 till 3,5 timmars sömn och efter jag igår morse tittade på damernas triathlon orkade jag inte att gå upp ytterligare en tidig morgon och kollade herrarnas tävling också, a) har man faktiskt ett jobb där man inte klara sig genom dagen halvsovandes b) lite egen träning skulle det ju också vara och om det genomförs rätt är man i normalfall fint trött när det är läggdags. Klarade mig igår kväll bara genom en repris av Elenas 24:e världsrekord som jag absolut ville se, och faktiskt oftare än Susanna Kallurs fall.
Det är något egendomligt. Varför visas hennes öde om och om igen, från alla vinklar, i slow-motion, bara underifrån gick inte, ännu - snart blir det en sportklassiker som jag har svårt med. Ska det blir någon slags påminnelse eller självömkan att här försvann en gulddröm till … som nu Holm ska fixa åt OSS? Kronberg, som jag för övrigt aldrig riktig gillade, men han var trots allt i ett antal finaler på världsnivå, sade igår ganska torrt, ”det var en grov teknikfel, hon var för nära häcken”. För det var en chansning från början att gå in i OS utan att vara helt återställd från sin skada, inte matchtränad genom ett antal tävlingar innan. Vi hoppades, vi hoppades så innerligt för henne och det gick inte. Retfullt att det var så himla nära. Häcken ut, så att säga.

Nu är inte många chanser kvar: Heliga Stefan förlösa oss! Du blir upphöjd direkt i bragdguldhimmeln på moln 17, du får alla våra sportutmärkelse för 2008 till 2010 även om Zlatan ensam fixar VM-deltagandet och efteråt gör den avgörande målet i ishockey VM nästa år. Vi ger dig Järringpriset på band med gyllene krans första klass och din far får förklara i en 2 timmars direktsändning med 5 språkig synkronöversättning bl.a på samiska och sövdeskånska varför du hoppade så gudomligt bra. Kolla bara om och om igen Elenas världsrekordhopp igår, du behöver bara hoppa halva höjden. Snälla, fixa det åt oss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TriMaster - 24 augusti 2010 20:13

Snittpuls de senaste 11 timmar: 62 .... och då var dagen rätt hektiskt. Nej, nej, nej, mitt jobb är inte alls för lugnt just nu ... tvärtom det händer massor med spännande saker ... kan det vara så att man mot slutet av säsongen börjar att komma i fo...

Av TriMaster - 18 augusti 2010 22:08

att "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." Är inte det just vad många förvänta sig när de träna. Springa om och om "sin runda" och hoppas att de ska blir en bättre löpare. Inom Golf gör man ju inte så,...

Av TriMaster - 17 augusti 2010 21:50

"Om man ska blir riktigt bra på något, måste man vara besatt".   Vad händer om man är åtminstone hängiven? ...

Av TriMaster - 15 augusti 2010 13:44

Igår var det midnattslopp i Stockholm. 21000 löpare, joggare, gångare, spexare. I början var det tänkt att slå min tid från i fjol då man kunde lägga upp en annan taktik, se till att placera sig bra i startgruppen, kommer med så klart i 1b eller 1c. ...

Av TriMaster - 3 augusti 2010 14:23

Ok, ok, det var mycket tyst ett tag. Ett långt tag. Det var många orsaker till det men tar för lång tid att förklara. Jag har i alla fall bestämd mig att fortsätta att skriva här. Kanske lite mer regelbundet, lite mer fokuserad. Det har snart gått tr...

Ovido - Quiz & Flashcards