Alla inlägg den 24 september 2008

Av TriMaster - 24 september 2008 17:31

Har du också skaffad en–I-Phone? Grattis, du gick på det. Äntligen har du skaffat dig en pryl som alla PDA användare hade tillgång till redan flera år sedan, men du tror att du är alldeles unikt med all dessa lösningar. Läste inte så länge sen när en mobiltelefontillverkare annonserade att nu minsann ska de lansera telefoner med en tryckkänslig skärm. Giv me a break! Jag tror att jag har denna funktionalitet sedan typ 6 - 7 år. Förresten min lap-top har också en tryckkänslig skärm. Jag kan anteckna på den och rita som i vilken anteckningsbok som helst.
Har du skaffad HDTV? Självklart man ska ju se programledarens alla rynkor eller finnar för den delen för resterande innehållet har ju tyvärr inte blivit bättre bara man nu har flera bildpixlar till förfogande?

Har du skaffad dig marknadens bästa sportdryck/energy bar för optimal återhämntning efter ett träningspass? Och där gick du på igen. Har du någon gång läst innehållsdeklarationen? Har du någon aning vad som finns i det och vad det gör med kroppen? Vad är den avgörande skillnad mellan en en energikaka i en sportaffär och en påse müsli av bra kvalitet på ICA? Priset per kilo. Jag tror att även om du försöker så hittar du ingen müsli i världen som klara ett kilopris på över 500 kr/kilo. Paulun försöker stenhårt att kommer i närheten, men jag tror att skulle han ta mer än 100 kr/kilo så skulle den mest trogne fitnesstjejen (är väl målgruppen) hoppa av. Förresten går det tydligen att sälja knäckebröd för mer än 100 kr/kilo, även där med bra marknadsföring.

Kontentan: It's all about the story och dina känslor. Trevlig och bra.

Tipps att inte göra: att räckna på olika kilometerkostnader av din träning eller tävling: kilometer kostnader på tävlingscykeln (bättre än 2 kr/km? hoppas jag verkligen), värre, dina tävlingshjul (4 kr / km), din våtdräkt (min är nu nere på 400 kr/ km hahaha), etc. etc. du har säkert redan kollat vad du ska köpa in till kommande säsong för att blir ännu lite snabbare .... eller hur?


Förresten: Till denna produkt hittade jag ett kilopris så lågt som 400kr/kilo ... ett fynd.




Ovido - Quiz & Flashcards