Alla inlägg den 20 september 2008

Av TriMaster - 20 september 2008 13:21

Ju, som du märkte genom min totala bloggtystnad var jag borta. Inte fysiskt dock mentalt. Jag var på kurs. Och denna gång blev jag bättre på att tänka bättre strategiskt, vill jag inbilla mig. Det är ganska kul att fokusera ett par dagar på en helt annan frågeställning som denna gång hade med en mycket viktig del av företagande att göra. På ett sätt var det skrämmande att inse, hur mycket inkompetens och girighet som finns i vissa företag. Totala missbedömningar på ena sidan, ohämmad snuskig girighet på andra sidan. Det hela blev nästan kusligt ackompanjerad av veckans världfinanskris och galenskap på börserna. Ang finanskrisen har jag dock intrycket att Sverige klara sig rätt bra då man ha flera faktorer som väger positiv: statens hushåll är under kontroll, investerare säker sig till svenska statsobligationer, vi har bra finansiella instutioner och enligt min uppfattning klok finansminister (jag har ingen lust till diskussion om parti svammel hit eller dit). Nog om det!

Träningen av brain var på topp, av kroppen motsvarande dåligt. Ett enda pass på 5 dagar är illa. Det kommer blir lite ändring under helgen. 

Hur som helst. Back in town. Det gör inget om du hör av dig på thetrimaster@hotmail.com och berätta vad du vill läsa om. Kommentarer här är ju ganska få, samtidigt ser jag att det är fler och fler som ramla in här på min blogg. En dialog är alltid bättre än en monolog.

Flera inlägg kommer under dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards