Direktlänk till inlägg 7 april 2009

Varför litar jag inte på min erfarenhet?

Av TriMaster - 7 april 2009 22:21

Tills idag hade jag en helig regel ang cykling: Ingen racercykling ute före Mallisträningläger! Inte en kilometer! Kanske somliga tycker det är en förlegad och till och med korkat inställning att bara bygga upp sin styrka med rulleträning inomhus. Andra vill härdas i tuffa helgpass på MTB och minusgrader. Men för mig passade det bra, var sällan förkyld och kunde få på mental jobbiga rullepass få den där hårdheten som behövs för att stå ut med en långdistanstriathlontävling. I mina träningspassberäkningar räknades varje rullekilometer ggr tre. Så man fick ändå inhopp lite mil. Varför ggr tre, enkelt, på rulle finns ingen frirullning, däcken trycks ihop etc.
Hur som helst skulle jag inte fått spin idag och trott att den fina solen och den såkallade klimatförändringen gjorde det fullt möjligt att cykla lite en vardagskväll.
Trots underställ, termohandskar och pannband frös jag som en hund. Det värsta jag vet att frysa trots att pulsen är högt. Vinden är helt enkelt fortfarande kallt, och fartvinden försämra det hela. Efter jag kollade all info på min cykeldata var det klart. Maxtemp 7C min temp 4C.
Vid 30 km/h och över blir det en upplevd temperatur under noll. Nej, mina rullepass är nog mer effektiva.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TriMaster - 24 augusti 2010 20:13

Snittpuls de senaste 11 timmar: 62 .... och då var dagen rätt hektiskt. Nej, nej, nej, mitt jobb är inte alls för lugnt just nu ... tvärtom det händer massor med spännande saker ... kan det vara så att man mot slutet av säsongen börjar att komma i fo...

Av TriMaster - 18 augusti 2010 22:08

att "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." Är inte det just vad många förvänta sig när de träna. Springa om och om "sin runda" och hoppas att de ska blir en bättre löpare. Inom Golf gör man ju inte så,...

Av TriMaster - 17 augusti 2010 21:50

"Om man ska blir riktigt bra på något, måste man vara besatt".   Vad händer om man är åtminstone hängiven? ...

Av TriMaster - 15 augusti 2010 13:44

Igår var det midnattslopp i Stockholm. 21000 löpare, joggare, gångare, spexare. I början var det tänkt att slå min tid från i fjol då man kunde lägga upp en annan taktik, se till att placera sig bra i startgruppen, kommer med så klart i 1b eller 1c. ...

Av TriMaster - 3 augusti 2010 14:23

Ok, ok, det var mycket tyst ett tag. Ett långt tag. Det var många orsaker till det men tar för lång tid att förklara. Jag har i alla fall bestämd mig att fortsätta att skriva här. Kanske lite mer regelbundet, lite mer fokuserad. Det har snart gått tr...

Ovido - Quiz & Flashcards