Alla inlägg den 6 september 2009

Av TriMaster - 6 september 2009 19:58

Jag tar risken att jag ramlar ut. Det har jag gjort förut, men då var det bara ett våningsplan. Jag vill att du letar fram ett foto av dig när du är du i sådär låga 20-års ålder.

Helst när du är i badkläder eller tajta träningskläder (eller har du nakenbilder??). Sen vill jag att du ta detta kort med dig in i badrummet och kolla i spegeln. Uppskatta vikten då och nu. Magomfång, kroppsfett etc.

Om det avviker alldeles för mycket så har du ett problem, ett allvarligt problem. Du kommer att leva kortare, rent statistiskt alltså, och de sista åren förmodligen mindre frisk. Inte så helst trevliga utsikter. Det bero helt på dig att ändra något på saken, långsiktig. Bantakuren är bara en idiotiskt quickfix som inte alls håller. Börja röra på dig. Det hela handla om input och output, av energi.

Men allt måste börja däruppe. i ditt huvudet. Du måste ha viljan. Och du måste ändra atityden hur du ser på saken. Nej, det är inte ok att en 40-årig man kan inleda en föreläsning med hur dålig han är på att röra på sig. Att det är bara upplagt att få skada etc.. Allmänt skrattande lite hånfult mot de där idioterna som sporta varje dag. Usch, de blir ju svettiga. Bättre att gå till baren och ta en öl innan middagen där man dar ett par glas vin och sen fortsätter kvällen med någon öl eller så. Känner du igen dig? Till vilken sida hör du? Till de som är anmält till 2 -3 idrottstävlingar och tränar för de, eller de som stöna över att det snart är dags för bantakuren xy så att man passar in igen i sina kläder från förra året. Du väljer själv. Väl rätt!

Ovido - Quiz & Flashcards