Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Kän dig lurad 2

Av TriMaster - 17 januari 2009 23:22


Kan inte låta blir att lägga en ovanpå när jag redan är i farten: Har du sett nyaste produkten från Maxim? Inte? Hej, du vet väl att du ska inte bara ta kolhydrater efter träningen utan även proteiner för att ”reparera” dina ömmande och skadade muskler. Och på det tåget hoppar nu så klart sportdryckproducenterna. Mest arg blir jag dock på Maxims ”Protein &Fruit”. Angående innehåll kan man ju egentligen inte säger så mycket, men: du betalar 25 kr för 250 ml av denna dryck. Det är 100 kr per liter!

Bästa Maxim. Jag har köpt produkten 2 ggr. och den smakar helt ok, men att sälja nu dansk fruktyoghurt, se tidigare inlägg, för 100 kr /litern det är mer än fräkt! Då går jag faktiskt hellre till Arla och köpa en ”lättsockrad Yoggi”. Ok, för att få i mig samma mängd protein och kolhydrater som i Maximflaskan så behöver jag dricka 350 gram. Hur som helst får jag från Arla samma effekt för ca. en fjärdedel av pengarna. Dessutom en lättare förpackning!

Jag känner mig lurad IGEN! Jag har inget hopp att Maxim sänker priset för sin ”Protein&Fruit” till säg 6 .. 7 kr. Innan dess kommer säkert Arla ut med en ”Sportsline” för den aktive hurtbullen och kan då sälja sin Yoggi i en ny ”geppvänlig” förpackning för fyra gånger mera. Vilken affärsidé! Hej, bästa Arla, ni kan gärna kontakta mig ang idéen och mitt kontonummer. Vi kommer säkert överens om någon procentandel per liter sportdryck. När är det dags för lansering?

Och sen då, du vill veta hur du kan få en vettig efterträningsdryck för ca. 2.. 3 kr för 250 ml? Tänk lite själv nu! Den som kommer med bästa förslaget bjuda jag på en lunch med närproducerade råvaror, eventuellt en god kaffe/latte ovanpå.

 
 
Ingen bild

britta

19 januari 2009 08:14

Cikoriakaffe då eller?

 
TheTriMaster

TheTriMaster

19 januari 2009 17:26

Nej Britta,
det ska nog blir riktig kaffe. Svenska apelsiner är ju också svårt att få fram. Men vi kan ju se till om vi hitta en "rättvisekaffe" :-) Visst är det ett intressant begrepp som inte fanns ens 10 år sen.

http://thetrimaster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pelle

20 januari 2009 10:30

Enl Forskning från Kanada så ligger är en bagel med jordnötssmör och en chokladmjölk att dricka väldigt nära det som är optimalt att för oss uthållighetidrottare som återhämtningsdryck. Godare och billigare än Maxims eller Gainomaxs alternativ.

/Pelle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TriMaster - 24 augusti 2010 20:13

Snittpuls de senaste 11 timmar: 62 .... och då var dagen rätt hektiskt. Nej, nej, nej, mitt jobb är inte alls för lugnt just nu ... tvärtom det händer massor med spännande saker ... kan det vara så att man mot slutet av säsongen börjar att komma i fo...

Av TriMaster - 18 augusti 2010 22:08

att "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." Är inte det just vad många förvänta sig när de träna. Springa om och om "sin runda" och hoppas att de ska blir en bättre löpare. Inom Golf gör man ju inte så,...

Av TriMaster - 17 augusti 2010 21:50

"Om man ska blir riktigt bra på något, måste man vara besatt".   Vad händer om man är åtminstone hängiven? ...

Av TriMaster - 15 augusti 2010 13:44

Igår var det midnattslopp i Stockholm. 21000 löpare, joggare, gångare, spexare. I början var det tänkt att slå min tid från i fjol då man kunde lägga upp en annan taktik, se till att placera sig bra i startgruppen, kommer med så klart i 1b eller 1c. ...

Av TriMaster - 3 augusti 2010 14:23

Ok, ok, det var mycket tyst ett tag. Ett långt tag. Det var många orsaker till det men tar för lång tid att förklara. Jag har i alla fall bestämd mig att fortsätta att skriva här. Kanske lite mer regelbundet, lite mer fokuserad. Det har snart gått tr...

Ovido - Quiz & Flashcards