Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Världens kortaste träningspass

Av TriMaster - 7 februari 2009 20:10

Nåja, nästan i alla fall. Det är idag 7:e februari och här i Stockholmstrakterna ska man utnyttja varenda helg på isen att åka en runda då man aldrig vet om isen är borta nästa helg och slut för säsongen. Så, på med alla grejer och iväg. Nu måste du veta att jag det tog en stund att min sambo typ 10 år sen kunde övertyga mig om att 30 cm tjock is klar av även min vikt och det håller även om det knackar ibland, man ser långa djupa sprickor etc. Det är självkart att jag alltid ge mig ut med rätt utrustning även om jag bara åka på en plogad bana. Arm och knäskydd ska vara på, man vill ju inte förstöra den riktiga säsongen med ett idiotiskt fall.
Mr. Gadget har ju självklart alltid med sin Polar G3 manik för att efteråt kunna se sina snygga ”piruetter” på sjön. Men idag blev det inget sånt. Det började redan illa. Tjock dimma låg över isen och bara en bråkdel av folk vid parkeringen mot vanliga dagar. Äsch, då har man mer plats. Ju det fanns det gått om. Det var praktiskt taget ingen ute på isen. En och annan proffs som förmodligen föddes med skridsko på. Men annars igenting. Jag fattade snabbt varför. Var 5:e meter så isen lite konstigt ut och ”experterna vet vad det betyder ”överis”. Det vattnet på isen har börjad frysa igen men inte fullt ut och då är det alltså överst is, sen vatten och sen is igen. Det gen en underbar effekt att om du åker in i detta med fel hastighet så tvärstannar du och sen är det lågflygning som gäller, sen vattenlandning som piloten på Hudson River, - kallt och obekväm men ofrånkomligt. Jag är som sagt igen Örjan Sandler som förmodligen hade bara svischad över dessa ställen och försvunnit på horisonten, jag tyckte helt enkelt att det var varken kul eller utmanande.
Efter 700m och ett par minuter vara jag tillbaka, packade ner mina grejer i bilen och åkte hem igen.
En liten trevlig löpning med broddar på var mycket roligare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TriMaster - 24 augusti 2010 20:13

Snittpuls de senaste 11 timmar: 62 .... och då var dagen rätt hektiskt. Nej, nej, nej, mitt jobb är inte alls för lugnt just nu ... tvärtom det händer massor med spännande saker ... kan det vara så att man mot slutet av säsongen börjar att komma i fo...

Av TriMaster - 18 augusti 2010 22:08

att "Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." Är inte det just vad många förvänta sig när de träna. Springa om och om "sin runda" och hoppas att de ska blir en bättre löpare. Inom Golf gör man ju inte så,...

Av TriMaster - 17 augusti 2010 21:50

"Om man ska blir riktigt bra på något, måste man vara besatt".   Vad händer om man är åtminstone hängiven? ...

Av TriMaster - 15 augusti 2010 13:44

Igår var det midnattslopp i Stockholm. 21000 löpare, joggare, gångare, spexare. I början var det tänkt att slå min tid från i fjol då man kunde lägga upp en annan taktik, se till att placera sig bra i startgruppen, kommer med så klart i 1b eller 1c. ...

Av TriMaster - 3 augusti 2010 14:23

Ok, ok, det var mycket tyst ett tag. Ett långt tag. Det var många orsaker till det men tar för lång tid att förklara. Jag har i alla fall bestämd mig att fortsätta att skriva här. Kanske lite mer regelbundet, lite mer fokuserad. Det har snart gått tr...

Ovido - Quiz & Flashcards